-TŞOF’UN GİRİŞİMLERİ SONUÇ VERDİ…

-APAYDIN, “1996-1998 MODEL ARAÇLARDA KULLANILAN TAKOGRAFLARIN DİJİTALİYLE DEĞİŞİMİ YILSONUNA KADAR UZATILDI”

-“SORUNUN KÖKLÜ ÇÖZÜMÜ İÇİN ÇALIŞMALARIMIZ SÜRÜYOR”

-“HURDA YAŞINA GELMİŞ ARAÇLARA TAKOGRAF EKONOMİK DEĞİL”

-“YENİ ARAÇLARA DİJİTAL TAKOGRAF TAKILMASI TARAFTARIYIZ”

ANKARA – Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu tarafından titizlikle takip edilen 1996 ve 1998 model araçların mevcut takografların dijital takograflarla değiştirme süresi 31 Aralık 2015 tarihine kadar uzatıldı. Konuya ilişkin yazılı açıklama yapan TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Bilim ve Sanayi Bakanlığı nezdinde yaptığımız görüşme ve yazışmalar sonrasında 31 Aralık 2015 tarihine kadar takoğraf zorunluluğu aranmayacak. 29 Nisan 2015 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan karar doğrultusunda artık kamyon ve otobüsler muayenelerini dijital takograf sıkıntısı yaşamadan yaptırabilecekler” dedi.

-“KÖKLÜ ÇÖZÜM İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

fvzapyySorunun köklü çözümü için Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile görüşmelerinin süreceğinin altını çizen Fevzi Apaydın, “Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliğinin mevcut haliyle sektöre vereceği yüksek maliyetin yanı sıra ülkemiz ekonomik gerçekleriyle örtüşmediği konusunda federasyonumuzun görüşünü destekliyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile yapılacak görüşmelerle köklü çözüm bulmaya çalışacağız. Bir dijital takografın piyasa fiyatı 2-3 bin lira arasında. Hurdaya ayrılma yaşına gelen araçlara 2-3 bin lira harcanarak dijital takograf takmak ekonomiye ve şoför esnafına büyük zarar verir. 1996-1998 model 21 bin 989 otobüs ve 57 bin 546 kamyon olmak üzere toplamda 79 bin 535 araç takografını dijital takograflarla değiştirme sorunu yaşıyor. Bu sorunu şimdilik geçicide olsa aşmış bulunuyoruz. Köklü çözüm için çalışmalarımız hız kesmeden devam edecektir” diye konuştu.

-“HURDA ARAÇ ALIMI YENİDEN BAŞLATILMALI”  

Uygulamadan 121 bin 605 otobüs, 456 bin 078 kamyon olmak üzere toplam 577 bin 683 aracın etkileneceğini anlatan Apaydın, “Ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kalmaya çalışan şoför esnafı süre uzatması ile azda olsa bir nefes aldı. Bu araçların çoğunluğu kısa süre sonra hurdaya ayrılacak. 31 Aralık 2014 tarihinde sona eren hurda teşvikinin yenilenmesiyle dijital takograf takılması istenen bu araçların çoğunluğu hurdaya ayrılacak. Sorunun çözümü için hurda alımına ilişkin düzenlemelerin kısa sürede yapılmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.