“HURDA ARAÇ KANUNU ŞOFÖR ESNAFIMIZI RAHATLATACAK” -“TAKOZDA BEKLEYEN BİNLERCE ARAÇ EKONOMİYE KAZANDIRILACAK” -“ŞOFÖR ESNAFIMIZIN ARAÇLARINI YENİLEMESİ İÇİN BU BİR FIRSAT” ANKARA – TŞOF Başkanı ve TESK Genel Başkan Vekili Fevzi Apaydın, 1997 Model ve daha eski taşıtların hurdaya ayrılarak tescil kaydının silinmesi durumunda, ödenmemiş olan vergi cezaları ile tescil plakasına kesilen idari para cezalarının tahsilinden vazgeçilmesinin şoför esnafını oldukça rahatlatacağını söyledi. -“ÖTV İNDİRİMİ VE HURDA YASASI ŞOFÖR ESNAFI İÇİN PİYANGO”
-“ŞOFÖR ESNAFIMIZ NEFES ALACAK” Yeni düzenleme ile şoför esnafının az da olsa nefes alacağını, binlerce şoför esnafının imkânsızlıklar sebebiyle yapamadığı mesleğini yeniden yapmasına imkân tanıyacağını belirten TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Şoför esnafımız hiç kuşkusuz ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kalmaya çalışıyor. Alınan bu karar esnafımız için çok önemli ve olumludur. Karar ile eski hurda araçlar ekonomiye kazandırılmış olacak. Çünkü ülke olarak hurda ihtiyacımızı Çin’den ithal yoluyla gideriyoruz. Hatta her yıl demir-çelik hurdası için 9 milyar dolara yakın bir ithalat yapılmaktadır. Düzenleme ile hurda ithalatının önüne geçilmiş olacak ve dövizimiz dışarı gitmeyecek” diye konuştu. -“YAŞLI ARAÇLARDA TAKOGRAF ZORUNLULUĞUNA ESNEKLİK ŞART” Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliğinin mevcut haliyle sektör açısından yüksek maliyet oluşturmasının yanı sıra ülke ekonomisinin gerçekleriyle de örtüşmediğini savunan Apaydın, “Bir dijital takografın piyasa değeri 2-3 bin lira civarında. Hurdaya ayrılma yaşına gelen araçlara 2-3 bin lira harcanarak dijital takograf takmak ekonomiye ve şoför esnafımıza büyük zarar veriyor. 1996-1997 model binlerce otobüs ve kamyonlar takografını dijital tokograflarla değiştirme sorunu yaşıyor. Şimdilik bu sorunu geçici de olsa aşmış bulunuyoruz. Ancak 1996-1997 model araçlarda bu zorunluluk tamamen kaldırılarak esneklik getirilmeli ve dijital takograf hurdaya ayrılma yaşına gelmiş araçlarda zorunlu olmamalıdır. Ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kaymaya çalışan aracının hurdaya ayrılma yaşına gelmiş ve hurda yaşına 2-3 yıl kalan şoför esnafı dijital takograf zorunluluğu kaldırılmalıdır” şeklinde konuştu. |
|