APAYDIN, "HURDA ARAÇ TESLİM SÜRESİ BİTTİ, ALIMLAR YENİDEN BAŞLAMALI" -"ARAÇLARIN YAŞI YÜKSELTİLEREK HURDA ARAÇ ALIM TEBLİĞ YENİLENMELİ" -"YOL GÜVENLİĞİ AÇISINDAN YAŞLI ARAÇLAR TRAFİKTEN ÇEKİLMELİ" -"TRAFİKTE 4 MİLYON 21 YAŞ ÜSTÜ ARAÇ VAR" -"YURTİÇİNDE ÜRETİLMİŞ ARAÇ ALIMI KARŞILIĞI TEŞVİKTE GETİRİLEBİLİR" ANKARA- Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği'ne göre, model yılı 1990 ve daha eski olan taşıtların hurdaya ayrılması işlemlerinin 31Aralık 2014 tarihinde sona erdiğini belirten TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, " Karayollarındaki yol güvenliği ve temiz hava sahasının genişlemesi amacıyla süresi biten hurda alım kararı tekrar çıkarılmalı. Ayrıca araç sahiplerinin ödenemez haldeki birikmiş vergi ve diğer borçlarının siliniyor olması hurda araç alım kararının acil şekilde yenilenmesini gerekli kılıyor. Şu an 21 yaş ve üzeri 4 milyon araç yollarda, bunun 2 milyonu otomobil, 260 bini kamyonet, 188 bini kamyon, 58 bini minibüs ve 36 bini de otobüs. Binek (Mı kategorisi) ve hafif ticari (Nı kategorisi) araçların hurdaya ayrılmasına, yurtiçinde üretilmiş araç alımı karşılığı teşvikte getirilebilir" dedi. "HURDA ALIM TEBLİĞİNİN SÜRESİ DOLDU" -"ENERJİ TASARRUFUNUN YANINDA TEMİZ HAVA SAĞLANIYOR" Eski teknoloji ile üretilmiş, çevre kirliliği, trafik güvenliği ve yakıt tasarrufuna kadar birçok dezavantajı bulunan eski araçların trafikten çekilmesinin önemine değinen Apaydın, "Havamızı araçların egzoz gazları zehirlemektedir. Bugün trafikte bulunan 18 milyon 828 bin 721 aracın yaklaşık 4 milyonu 21 yaşın üzerinde yani trafikte bulunan araçların yüzde 22'si soluduğumuz havayı kirletiyor. Hurda araçların yollardan çekilmesiyle büyük oranda yolcu ve yayalar ile taşınan yüklerin de güvenliğini sağlamanın yanında, enerji tasarrufu ve çevre kirliliğinin önlenmesine de ciddi katkıda bulunacaktır. Böylece, daha az hava ve gürültü kirliliği yaşanacaktır' diye konuştu. |