APAYDIN, “Toplu Taşıma Araçları 24 Saat İzlensin"

-“ÖNÜNE GELEN BU ARAÇLARDA ŞOFÖRLÜK YAPMASIN”

-“HER EHLİYET ALAN, TAKSİCİ, DOLMUŞÇU, SERVİSÇİ OLMASIN”

-“MYK TARAFINDAN GETİRİLEN KRİTERLER ZORUNLU OLSUN”

-“ZORUNLULUKLARI BELGELENDİREMEYEN ŞOFÖRLÜK YAPMASIN”

FevziApaydın 16ANKARA - Toplu taşıma araçlarında, son dönemde, sürücülerinden kaynaklanan sorunların giderilmesi için araçlara 7 gün 24 saat kamera takip sisteminin zorunlu hale getirilmesini belirten TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Toplu taşıma araçlarında kamera takip sistemi zorunlu olmalı. Bu muhtemel olumsuzlukların gerçekleşmemesi açısından caydırıcı olacağı gibi suçlunun tespiti açısından da önem taşımaktadır. Toplu taşım araçlarında görev yapacak personelin seçimine de özen gösterilmelidir. Önüne gelen bu araçları kullanmamalı. Personel alımında araç sahipleri ya da yöneticileri seçici olmalıdır. Ancak şunu da söylemek gerekir; son dönemde bu araçlarda yaşanan, istenmeyen olaylar bütün şoför esnafına mal edilmemelidir. Şoför esnafımız her zaman topluma sevgi ve saygı konusunda azami ölçüde dikkatlidirler” dedi.

-“TAKİP SİSTEMİ OLAYLARI ÖNLEMEDE CAYDIRICI OLUR”

Toplu taşıma araçlarında 7 gün 24 saat süreyle kamere takip sisteminin, çıkartılacak bir kanun ile zorunlu hale getirilmesi gerektiğini vurgulayan Apaydın, “Zorunluluk tüm ülke genelinde bütün toplu taşım araçlarını kapsamalıdır. Konu kanunla düzenlenmeli, valiliklerin veya il trafik kurullarının yetkisine bırakılmamalıdır. Özelikle büyükşehirlerde toplu ulaşım araçlarında yaşanan gasp, taciz, hırsızlık gibi olayların engellenmesi açısından acil önlemler alınmalı. Toplu ulaşım araçlarında kesintisiz kamera takip sistemi zorunlu olarak ülke genelinde uygulamaya konulmalı. Çünkü takip sistemi olayları önlemede caydırıcı olur. İstanbul ve Ankara'da bu konuda çok sayıda toplantı yaptık. Özel ulaşım araçlarında da görüntüleme cihazları bulunmalı ve 7 gün 24 saat takip edilmeli. Araç takip sistemleri toplu ulaşım araçları için de zorunlu olmalı. Okul servislerinde bu sistem başarı ile uygulanıyor. Toplu ulaşım araçlarında da kolaylıkla uygulanır ve başarıya ulaşır. İki yıl Önce Mersin’de yaşanan Özgecan cinayetinin ardından Ankara Etimesgut’ta yaşanan olayda, söz konusu takip sistemi bulunmuş olsa araç güzergâh dışına çıktığı an doğrudan tespit edilirdi” diye konuştu.

- "ŞOFÖRLERE ZORUNLU EĞİTİMLER VERİLMELİ”

Toplu ulaşım araçlarına konulacak görüntüleme sistemlerinin yanı sıra şoförlere yönelik de bazı düzenlemeler yapılması gerektiğini ifade kaydeden Apaydın, şu görüşleri savundu: “Her 18 yaşını dolduran şahıs ehliyet alarak bu tip araçlarda çalışabiliyor. Yapılacak bir düzenlemeyle Odalar olarak emniyet teşkilatı işbirliği yaparak 'şoförlerin çalışma hakkını biz belirleyelim' istiyoruz. Toplu ulaşım araçlarında çalışacak olan kişilere öncelikle bir eğitim verilmeli ve ardından da bu kişiler sınava tabi tutulmalı. Ayrıca tamamı derin bir güvenlik soruşturmasından geçirilmeli, sabıka kayıtları kontrol edilmeli. Sınavı geçemeyenler ve sabıka kayıtları uygun olmayan istihdam edilmemeli. Bu eğitimin verilerek sınavın yapılmasında mutlaka federasyon olarak etkin bir rol oynamalıyız. Bu çalışmalar ile yaşanan olumsuz olayların da önüne geçilebilir. Bu konu kısa zamanda çözüme kavuşursa bu sıkıntılar bir daha yaşanmaz.”