APAYDIN, “Zorunlu Sigortada Halen İndirim Yok"

-“ŞİRKETLERİN YAPTIĞI AÇIKLAMALAR GERÇEĞİ YANSITMIYOR”

-“HALK VE ŞOFÖR ESNAFI HALEN ZORUNLU SİGORTADAN DERTLİ”

-“KANUN DEĞİŞİKLİĞİ SİGORTA ŞİRKETLERİNİN EKMEĞİNE YAĞ SÜRDÜ”

-“1 YILDA YÜZDE 200 ZORUNLU TRAFİK SİGORTASINA ZAM YAPILDI”

-“ZORUNLU TRAFİK SİGORTASINDA ŞİRKETLER KAZANIYOR HALK ÇARESİZ BEKLEYİŞTE”  

-“MÜDAHALE OLMADAN FİYATLARIN DÜŞMEYECEĞİ ARTIK KESİN”

ANKARA- Trafik sigortasında sigorta şirketlerinin maliyetlerini düşüren kanun değişikliğinin üzerine 4-5 ay gibi uzun bir zaman geçmesine rağmen şuana kadar hiçbir indirimin yapılmadığını belirten TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın şirketlerin yaptığı açıklamaların doğru olmadığını ve şuana kadar zorunlu trafik sigortasında halka yansıyan bir indirimin olmadığını söyledi.

-“SİGORTA ŞİRKETLERİNİN KAZANCI ARTTI AMA İNDİRİM YOK”

fevzi apydnGiderlerin azalmasına rağmen sigorta şirketlerinde rekabet koşullarının oluşmadığını kaydeden Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, “Şirketler tarafından kamuoyuna yapılan yüzde 15 indirim yapıldı açıklamaları gerçeği yansıtmamaktadır. Bugüne kadarki uygulamalar gösterdi ki, giderleri azalan sigorta şirketlerinin kazançları arttı. Zorunlu trafik sigorta fiyatları halen çok yüksek. Geçen yılın Haziran ayı ile bu yılın Haziran ayı arasında yüzde 200’ün üzerinde fiyat artışları oldu. Sözde Ağustos ayının başında indirim yansımaları başlayacaktı. Ancak gelinen noktada görüyoruz ki zorunlu sigorta fiyatları devlet müdahalesi olmadan düşmeyecek” dedi.

-“DEVLET MÜDAHALESİ KAÇINILMAZ”

Sigorta şirketleri tarafından zorunlu trafik sigortasında yüzde 10-15 gibi indirimlerin yapıldığına ilişkin kesinlikle gerçeği yansıtmadığının altını da çizen TŞOF Başkanı Apaydın, “Artık devletin müdahalesi kaçınılmaz oldu. Yeniden tavan fiyat uygulaması gelmeli ve sigorta risklerini de devletin kendisi belirlemeli. Risk belirlemeli şirketlere kesinlikle bırakmamalı. En önemlisi tavan fiyatlar araç bazında ve bölgesel olarak belirlenmeli. Ticari araçlar kendi arasında olduğu gibi özel araçlar içinde araç tipi ve modeline göre tarife konmalı. Güneydoğu’nun bir köyündeki minibüs ile Metropol illerdeki araç sigortaları aynı olmamalı. Bu şekilde bir uygulama için artık zaman kaybedilmemeli ve halk sigorta şirketlerinin insafına terk edilmemelidir” diye konuştu.