APAYDIN, “Esnafımızın Sigorta Primlerindeki Sıkıntısı Devam Ediyor"

APAYDIN, “ZORUNLU TRAFİK SİGORTASINDA FİYATLAR DÜŞMEDİ”

-“YASA ÇIKTIKTAN SONRA PRİMLERİN DÜŞMESİNİ BEKLEYEN ŞOFÖR ESNAFININ SIKINTISI SÜRÜYOR”

-“ARAÇ BAZINDA VE BÖLGESEL OLARAK TAVAN PRİM FİYATI GELMELİ”

Baskanapaydın1ANKARA-Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın, fiyatı inmeyen zorunlu trafik sigortası primlerinin şoför esnafını olumsuz etkilemeye devam ettiğini belirterek; “Trafik primleri hala çok yüksek. Sigorta şirketlerinin zarar ettiklerini söyledikleri maddelerde iyileştirme yapılmasına rağmen poliçe fiyatlarında bir indirim görülmedi. Nisan 2016 ayında kabul edilen yeni düzenlemenin ardından hiçbir sigorta şirketi yeni fiyat ilan etmedi. Halen eski Hazine Müsteşarlığı tarafından ilan edilen taban ve tavan fiyat uygulaması üzerinden poliçe kesilmekte. Beklentilerimizin karşılığını alamadık” dedi.

“AYNI PRİMİ ÖDEYEN AYNI KAZANMIYOR”

Trafik sigortasında bölgesel olarak aynı primin ödenmesinde haksızlık olduğunu söyleyen Apaydın, Aslında zorunlu trafik sigortaları her ile göre ayrı olmalı veya Büyükşehirler ile metropol şehirler ve küçük şehirler arasında mutlaka bir fark olmalı. Hatta araç bazında bile ayrı prim belirlenmesinde fayda vardır. Ankara ile 150 km uzaklıktaki ilçesi Şereflikoçhisar'daki taksicinin aynı primi ödemesi beklenemez yada İstanbul’daki bir taksici ile Şile’deki bir taksici aynı parayı kazanamaz. İzmir’deki minibüsçü ile Kars'taki minibüsçünün aynı primi ödemesi büyük bir adaletsizlik olur. Zaten herşeye para yetiştirmeye çalışan şoför esnafı için adil bir yol bulunması gerekiyor. Yetkililerimizden araç bazında ve bölgesel olarak taban/tavan prim fiyatı belirlemesini istiyoruz” diye konuştu.

“ŞOFÖR VE NAKLİYECİ ESNAFIMIZ NEFES ALACAKTI

Sigorta şirketlerinin zarar ettiklerini söyledikleri maddelerde iyileştirme yapılmasına rağmen poliçe fiyatlarında bir indirim görülmediğini vurgulayan Fevzi Apaydın, “Trafik sigortası yaptırmadan karayoluna çıkmak suç. Ülkemizde 20 milyon 250 bin civarında taşıt sayısı var ve bunların yüzde 10’u ticari araç. Bu ticari araçlar da geriye kalan yüzde 90 araç kadar prim ödüyor. Yeni düzenleme sürücünün kendi kusurundan yararlanamama ile vefat tazminatının hesaplamasına standart getirdi. Artık sigorta şirketleri kime, ne ödeyeceğini bilecek. Trafik sigortasından sağlık giderleri karşılanmayacak, tedavi giderleri Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ödenecek. Sigorta şirketleri tedavi sonrası sakatlık durumunda devreye girecek. Sigorta şirketi hasarlı aracın onarımında eşdeğer yedek parça kullanabilecek. Kısmi onarımlarda yedek parçaları sigorta şirketi tedarik edebilecek. Düzenlemelerin hepsi şirketlerin lehine düzenlendi. Primlerin yüksek olmasına gerekçe gösterdikleri konulardı hepsi. Primler düşecekşoför ve nakliyeci esnafımız nefes alacaktı. Ama maalesef esnafa kesilen poliçelerde hala bir iyileşme görmedik” diye belirtti.