APAYDIN, “KAMYONCU ESNAFIMIZ HÜKÜMETTEN MÜJDE BEKLİYOR”

            -“KAMYONCUYA AKARYAKIT DESTEĞİ VERİLMELİ!”

            -“C2 YETKİ BELGESİ ALANLAR YURT İÇİNDE NAKLİYE YAPMAMALI”

            -“HÜKÜMETİN DUYARLILIĞININ DEVAM EDECEĞİNE İNANCIMIZ SONSUZ”

            -“ZORUNLU YETKİ BELGELERİNİ TŞOF’A BAĞLI ODALAR VERMELİ”  

            -“SRC SINAVLARINDA BAŞARI YÜZDE 25, EHLİYETLERDE YÜZDE 75”  

            TOF 2751ANKARA- Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun verdiği müjdeli haberlerle binlerce şoför esnafının sevindiğini belirten Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, hükümetten beklentilerinin yüksek olduğunu söyleyerek, “Ticari taksi, minibüs, servis aracı ve özel halk otobüslerinin yenilenmesi halinde ÖTV’nin alınmaması, minibüslerden otobüs tarifesine göre vergi alınması ile ilgili uygulamanın düzeltilmesi, raylı sistem ve metro hatlarında servis araçlarının hizmet vermeye devam etmesi, ticari araçlara takılacak güvenlik sistemlerinin vergi matrahından düşülmesi ile özel halk otobüsü tanımının Karayolları Yasasına eklenmesi camiamızı çok sevindirdi. Diğer beklentilerimiz için Federasyon olarak ilgili Bakanlıklarla görüşmelerimiz devam etmektedir” dedi.  

            -“ESNAFIMIZ ÜMİTLE BEKLEYİŞ İÇİNDE”

            Müjdelerin dışında hükümetten yeni beklentilerinin olduğunu ve bunların da kısa sürede çözüme kavuşacağına inandıklarını anlatan TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın beklentilerini şöyle sıraladı;

1-    4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu kapsamında alınması zorunlu olan K1-K2

gibi yetki belgelerinin Federasyonumuz ve bağlı meslek odalarımızca üyelerimize verilmesini istiyoruz.

                     2- Şehir içi ticari taksilerin yetkilendirilmiş oldukları belediye sınırlarından herhangi bir noktaya, aynı yolcuyu taşımak ve kalkış noktasında gerekli belgenin düzenlenmesi şartıyla çift yönlü ( gidiş dolu-dönüşü dolu) olarak taşıma yapmalarını istiyoruz. Şuan iki ayrı nokta arasında taksilerimiz götürdükleri yolcuyu geri getirememektedir.

3- Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre C2 yetki belgesi sahiplerine, sonradan yapılan değişiklik ile uluslararası ve yurt içi ticari eşya taşımacılığı yapma yetkisi verilmiştir. Yurt dışından ucuza aldıkları akaryakıtla, varış güzergâhındaki illerden boş gitmemek amacıyla bazen maliyetine bazen de maliyetinin altında bir fiyatla mal taşıyarak haksız rekabet yapılmaktadır. Kamyoncu esnafı ve C2 yetki belgesi olmayan TIR sahipleri mağdur olmaktadır. Bu haksız rekabetin önlenmesi için uluslararası veya yurtiçi taşıma yapabilir ayrımına gidilmelidir.

            4-Yurtiçi eşya taşımacılığında Ton x Km. esasına göre taban fiyat belirlenmeli. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, yurtiçi yolcu taşımacılığında uygulamaya koyduğu taban fiyat uygulamasını, yurtiçi eşya taşımacılığında da uygularsa esnaf para kazanır.

5- Mesleki Yeterlilik Belgeleri sınavlarındaki başarı oranları düşük.

Yük ve yolcu taşımacılığı yapan ticari araç şoförlerinin almak zorunda oldukları mesleki yeterlilik belgesi (SRC) sınavlarında başarı oranı yüzde 25 gibi çok düşük seviyelerdedir. Oysa ehliyet sınavlarında bu oran yüzde 75’tir. Bu nedenle alınması zorunlu olan Mesleki Yeterlilik Belgesi sınavında, başarı ortalaması yüzde 60’lar seviyesine çıkarılmalıdır.

            6- Şehir içi yolcu taşıma hizmeti yapan araçlara, engellilerin erişimine uygun hale getirilmesinde geçiş süresi tanınmalıdır. Çünkü esnafımız yeterli üretim olmadığı için mevcut araçlarını yenileyememektedir.

            7- Maliye Bakanlığınca alınan önlemler ve yapılan denetimlere rağmen başta kaçak akaryakıt olmak üzere 10 numara yağ halen yoğun bir şekilde satılmaktadır. Vergi kaybı ile haksız rekabete yol açan, insan sağlığı açısından tehlike yaratan bu durumun önlenmesi esnafımız açısından oldukça önemlidir. Bu sorunun çözümü içinde esnafımızın akaryakıt için ödediği KDV’nin iadesi dahil çeşitli alternatifler hayata geçirilmelidir”